Äntligen lite vila

Idag har det varit en dag full av skratt o promenerande.
Jag o Lina åkte i morse in till sös för att jag skulle kolla boobsen, mammografi alltså. Det var ju snabbt avklarat.
Vi åkte in till gallerian, kollade i massa affärer och käkade lunch. Vi är ganska roliga både jag o Lina för tror ni vi äter något dyrt...nej vi käkade på donken. Haha men det var gott. Det är ju inte speciellt ofta jag äter ute så en burgare är bra. Då vet jag vad jag får och att jag vet att den är god och jag blir mätt.

Vi provade en massa kläder o hade jätteskoj. Jag köpte ett par sommarbyxor o Lina köpte en tröja. Hon hittade även mer småsaker som hon köpte. Kul!

Satt även o mumsade jordgubbar o kollade in alla sorters människor som sprang överallt. Riktigt roligt tills det är en vit, liten äcklig spindel på den jordgubben jag tog upp. Tänkte att det är ju lugnt, bara en liten jäkel, men fy fan vad äcklig. Lina försökte "skjuta" bort den medans jag höll i jordgubben men då rörde sig den jäkeln och jag fick lite panik. Slängde jordgubben på marken men kom sen på att det är en massa folk som nog inte vill trampa på den. Då fick jag plocka upp den o spindeljäkeln var ju kvar så då släppte jag den igen och jag rös i hela kroppen av obehag. Lina sa att en kille kollade o skrattade åt mig men det sket jag i.
Jag puttade tillslut jordgubben under bänken så ingen skulle bli kladdig om skorna. Efteråt så tänker jag : men va fan. Bara en liten spindel men just då BLÄÄÄÄ vilken äcklig jäkel. Skulle också tagit kort på den, den var helt vit.. Fy fan. Vet ju inte vilket land dessa jordgubbar kom från o när spindeln kom dit....

Thomas jobbar ehhh någonstans en bit bort iallafall... Kommer inte riktigt ihåg vart men skitsamma. Han kommer inte hem förrän i morgon kväll. Det var det jag ville få fram. Så nu är det lugnt o skönt. Jag har precis gjort disken efter middagen som bestod av falukorv och spagetti. Ingen höjdare men det e mat!!

I morgon är det jobb igen, ända till fredag. Alla andra är ju lediga, det är ju valborg och 1:a maj. Men vädret skulle bli sämre hörde jag så då gör det inte så mycket att jag ska jobba.

Jaha ja. Det finns tvätt som ska vikas och det har ropat på mig ett tag nu så jag får väl skärpa mig och ta tag i den saken istället för att ligga o lata mig i sängen, som jag nu gör...




1 Storasyster:

skriven

Härligt att dina boobs blir filmkändisar nu då ;)
Skönt att Lina o du haft en underbar dag med mycket skoj och härlig positiv anda...
Love you <3

Kommentera här: