Gnäll

Jag måste få gnälla lite över denna förkylning. Natten till onsdagen var inte rolig. Då hade jag feber och ont både i huvud o hals. Så det blev till att meddela jobbet att jag måste vara hemma och kurera mig.
Sov eller vilade framför tv:n hela dagen igår och idag har det varit i stort sett samma. Fast klockan bara är 11 på förmiddagen.
Känner att jag blir så däckad. Orkar ingenting. Inte ens diskutera med barnen. Blir bara arg och slutar lyssna på dem. Ber att de ska ta det med sin pappa istället, vilket de inte alls vill. 😖😔
Usch jag vill verkligen inte känna mig såhär. Jäkla förkylning!!

Läste någonstans att de som e födda i fiskarnas tecken hade änglar eller feer som, ja vad det nu var de hade det som. Om det var de som vi kände oss närmast eller lättast kunde se. Jag kommer inte ihåg. Men jag gillar ju verkligen änglar och speciellt de som ser ut som feer. Jag blev glad över den läsningen iallafall. Lite positiv energi

Jag har även hunnit med att fundera hur olika vi tänker egentligen.
För mig är mina barn fortfarande prio 1. Oavsett vad det gäller så tänker jag på hur det blir för dem först och främst.
Jag blir glad när de kommer in och vill prata fast jag bäddat ner mig och tänkt sova. Jag försöker göra allt för dem, allt som jag kan.
Även då de blivit stora så är de ändå min första prio.
Får ofta höra att de klarar sig själva, de är inga bebisar osv
Det vet jag mycket väl att de klarar sig själva men jag vill ändå kolla med dem först att det är okej. Jag vill ha en öppen dialog med dem. Jag vill umgås med mina barn.

Igår så orkade jag inte äta middag med dem i köket, utan jag låg kvar i soffan. Då kom de ut och fråga efter mig. Undrade varför jag inte kom och om jag inte var hungrig. Efter en stund hade de gjort ordning en smörgås till mig som jag fick i soffan. Omtänksamt!😍
Då blir jag glad. Då känner jag att de även vill umgås med mig.

Det här har varit min utsikt de senaste timmarna. Känns som att jag behöver sköta om mina växter lite mer. Jag ska bara få tillbaka lite ork sen har jag mycket som måste fixas. 🤓

1 Syrran:

skriven

Stackare, du får kurera dig ordentligt! Jag håller verkligen med dig gällande att barnen är prio 1! No comments!!!!!! Sen blir barnbarnen prio!!! Men som vår mamma o mormor sa, en mamma är ALLTID en mamma❤️💛💚

Svar: Jajjamen!! 💞💞
♥♥♥♥♥♥

Kommentera här: