Härlig dag

Jag fick skjuts till jobbet idag av dotra. Härligt!! Då kunde jag ta det extra lugnt och njuta lite mer. 


Min arbetsledare skrev igår i vår chatt att jag fyller 45 idag. Jag som tänkte att det kan vi smyga lite med 😊
Men alla i arbetsgruppen visste då om det samt att förskoleläraren (i den klassen jag jobbar) skrev på stora tavlan i hallen. Där alla går förbi. 😄😄
Det blev ganska uppmärksammat!! 

Skriv inläggstext 

Det var riktigt roligt och snällt gjort. Sen sjöng förskoleklassen för mig. Även kollegorna sjöng. Sen var det  även barnen på fritids som stämde upp i sång för mig. 😄🎼


Jag fick doftljus och en bok. Samt en chokladbjörn. En massa teckningar. 

Sen fick jag en ljuslykta och en ros av "min" kille. Hans mormor hade med sig det när hon hämtade honom. Hur gulligt som helst. 

Det låg även ett paket på sängen när jag kom hem. Från min dotter. 2 tröjor som var jättefina o somriga. 


Thomas hämtade mig efter jobbet och vi åkte direkt till närakuten. 

Jag har ju haft svullna ögon sen i söndags och prövat all allergi medicin men utan resultat. 
Så idag åkte jag dit och satte mig. 
De vet inte vad det kan vara men jag ska prova antibiotika i dropp form. Känner jag inte skillnad i morgon så måste jag kontakta vårdcentralen. 
Så får avvakta och se. 

Blir spännande att se hur ögonen ser ut i morgon bitti. Om det är någon skillnad eller om det är stora stora påsar ovanpå ögonlocken. Som jag haft varenda morgon 😊


Det är jobbigt pga att det kliar, svider, irriterar och gör ont. Rinner också mycket. Men även att jag är så otroligt trött. Går och lägger mig jätte tidigt och är ändå trött på morgonen. Det är inte vanligt. Jag är morgonpigg i vanliga fall. 

Nu håller jag tummarna att det fungerar. 

Tänker på lilla farmor som fått en stroke. Stackarn. Hon som varit så fysiskt aktiv hela tiden. Enligt pappa så kan hon inte ens äta själv nu. 😥
Det positiva är ändå att hon är 93 år och varit frisk länge. 
Ska ringa mina föräldrar i morgon och kolla hur det är med både dem och farmor. 
Sov sött och dröm härliga drömmar 
💞💖💞💖💞💖💞💖💞💖💞💖💞

Kommentera här: