Fortsättning på helgen

Lördagen började med lång frukost. Sen var vi uppe hos pappa innan Thomas och jag åkte till Uppsala. 


Solen sken och det var jätte varmt och skönt. 

Vi gick runt och kollade stan. Var uppe vid Uppsala slott. Det var inget soeciellt märkvärdigt med det. Men domkyrkan däremot 😮😮😮😮
Den var enorm. Vi kunde gå in och kolla. Så otroligt mäktigt!! 

Jag vet ej från vilket år kyrkan är. Jag saknade faktiskt info om själva kyrkan. Det var en massa fina gravar där inne. Gustav Vasa är begravd där bl.a.  Värsta graven. 


Här syns hans signum. De tre kronorna. 

Det var en massa andra fina ståtliga gravar men jag har ingen aning om vilka det var. 

Vi gick till hotellet och slappade en stund i värmen. Thomas hade ont i både rygg och ben, stackarn. Han är inte så van att gå så mycket som vi gjorde. Tur ändå att han tagit jumpa skorna på sig. 😋


Vi tog en drink på hotellet innan vi skulle ut och käka. 

Jag fick en vodka med tranbärsjuice och Thomas tog en öl. 

På restaurangen blev det en till för drink 😇 en martini rossi med något mer som jag inte kommer ihåg. 

Vi satt ute hela kvällen. Restaurangen låg nära kanalen och det var fullt med folk överallt. Både möhippa, studentfester, familjer och turister. Så härligt. 

Thomas åt entrecote och jag oxfilé-pasta. Väldigt väldigt gott! 


Efterrrätterna blev chokladkaka för Thomas och pannacotta för mig. Ljuvligt god pannacotta. Chokladkakan var inte riktigt i min smak. 

Mätta och belåtna så gick vi mot hotellet. Tog en drink på ett annat uteställe för att sen avsluta kvällen på hotellets uteservering. 

Min käre make var då lite sugen och åt en Skagen toast som kvälls snacks. Medan jag tog lite chirre. 😃


Härlig kväll var det iallafall. Sen sov vi gott 😴😴

Vi åt frukost på hotellet och sen begav vi oss hemåt. Men vi tog vägen förbi taxinge slott för en lunch. 

Var mumsigt men väldigt dyrt tycker jag. Inte värt pengarna egentligen. 


Innan vi åkte hem så var vi förbi pappa en snabbis. Han har fått nån infektion igen.  Jäkla skit grejer. Men hoppas denna antibiotika hjälper ordentligt nu. 


Dessa fina sakerna fick jag på mors dag av barnen. En ögonkräm och en hudkräm. De doftar väldigt väldigt gott. Så gulliga barn jag har. 💗💖


Det var skönt att komma hem efter en späckad helg av härligheter. 
Jag hann även med att tvätta och plocka lite. Dammsög också men fick ont i ryggen efter det. 😩
Sen mös jag med barnen framför tv:n. Tacksam över allt i mitt liv. 
🍀🐾🕊🌞⭐️☄️💒🎁🎉💓💝

Nu e det dags att sova för i morgon är en ny dag. Nya möjligheter och nya härligheter. Puss 😘

1 Jessica:

skriven

Låter som en kanonhelg - jag blir avis och vill också ha! Vad glad jag ör för din skull 💗💞💖

Kommentera här: