Sorgligt

Idag läste jag om en man som hade prostatacancer. Han hade blivit strålad så hans urinblåsa var så tunn att den kunde spricka närsomhelst. Han var både inkontinent och impotent. Han var endast i 50 års åldern. Fick diagnosen när han var runt 40. Men läkarna tog honom inte på allvar kanske därför hans hela underliv var så förstört. Stackars man!! 
Jag är väldigt tacksam över att pappa slapp den delen någon längre tid. Att pappa ändå kunde leva ett normalt liv fast de sista tre månaderna var på sjukhus, och självklart inte var normala. Men i det stora hela ändå. 
Usch och fy för denna jäkla cancer. Det är den största och mest ökande cancer som vi har. Tror det var så att 28 män per dag får diagnosen prostatacancer. 
Kände mig så otroligt jäkla hjälplös. Men så fann jag att jag kunde swisha en gåva till just prostatacancerförbundet så det gjorde jag. Då kändes det ändå att jag kunde göra något. 
Som ordspråket säger: Någon kan inte göra allt men alla kan göra något!! 
(null)


Idag var inte mamma med hem då vi var till optikern. Men i morgon slipper hon inte 😁😁
Hämtar henne efter jobbet. Får se vad vi ska äta. Thomas har gjort matlistan denna vecka som ingen i familjen varit särskilt glad över😵. 
Jaja vi får hitta på något som går att äta. Min man är bra på att laga maten men att fixa varierad planering som de flesta äter, är han inte lika bra på. 😱
Kram å hej💋
1 Anette:

skriven

Åå smart att skicka pengar - det behövs verkligen, konstigt nog eftersom denna sjukdom borde va nåt som de flesta vill hitta en botning för. Glad över att pappa ändå fick leva ett långt och härligt liv innan sjukdomen kom, även att han visste om det långt före oss 💕
Jag är glad att vi har varandra och livet 💞

Svar: 💞💞💞💞💞💞
♥♥♥♥♥♥

2 Anette:

skriven

Grrrrr skrev nyss väldigt långt inlägg om cancer, om forskning o såklart om pappa men sidan svarade inte och allt försvann...
Jag är glad att vi har varandra 💞

Svar: 😊
♥♥♥♥♥♥

Kommentera här: