Regn regn regn

Alltså. Nu har det regnat ända sen igår kväll. Det verkar inte avta alls. Så otroligt mörkt och kallt. Det blåser även för fullt. 
Jag låg i morse och lyssnade på susandet från vinden och regnet som smattrade mot fönsterblecket. 
Ibland är det mysigt att vakna tidigt och ligga och fnula innan klockan ringer, men i morse var det inte minsta lilla mys alls. Då ville jag bara stanna kvar i sängen och värmen. Men efter några positiva tankar om dagen så kändes det lättare att gå upp. 

Jag vaknade i natt av att jag inte fick någon luft. Kunde inte andas! Det var pga att näsan var helt igentäppt. Min härliga förkylning hänger fortfarande med mig. Jippi!! 😳
Igår hämtade jag upp mamma när Pontus och jag åkte från jobbet. Hon ville ju såklart inte äta med oss 😱😱 utan hade redan ätit hemma. Men lite snacks och massa prat blev det ändå 😆😆
Idag måste vi göra matlista. Ännu en super rolig grej. Fantasin är inte den bästa alla gånger. 
Snart är min rast slut och jag ska tillbaka till de små liven. Kanske måste ta en huvudvärkstablett för att palla med resten av dagen😵😵😵
Tack å hej. 🎃
1 Big Sis:

skriven

Stackare! Den här förkylningen vill verkligen inte släppa taget!! Roligt att ni hämta upp mamma, som varje tisdag, och att de blir mycket prat o kärlek...
Själv sitter jag i soffan och funderar på om jag ska försöka prata eller inte... eller just de, det är bara dag 2 på talförbudet.. Förhoppningsvis försvinner förkylningen snart och tar med sig hostan..
Puss o kram

Svar: Vi får skicka våra förkylningar till hotaheiti. 😁😁😘
♥♥♥♥♥♥

Kommentera här: