Första Advent.

Tänk att snart är det jul. Bara ett fåtal veckor kvar. Känns härligt. 💖
Idag tände vi första ljuset när vi åt frukost. Igår så fixade Lina o Joakim granen samt dekorerade med julsaker. Tog även fram krubban som tillhör julen. 🎅🏻🤶🏻 Jag tog dock bort Jesusbarnet då han föds först på julafton 😝🤣 så han får vänta lite till. 
(null)
Igår var Thomas och jag iväg och kollade lite på julklappar. Men jag kände mig inte så pigg. Halsont och snorig med huvudvärk. Så vi var inte iväg så länge. 
Somnade i soffan när vi kom hem. 
Det behövde jag verkligen 🤒🤧
Kvällen spenderades sen i soffan med lite film. 
Idag har jag tänkt att vi ska baka bullar, vanliga bullar eftersom det inte är någon här hemma som gillar saffransbullar. Sen ska vi även fixa pepparkakshus och dekorera pepparkakor för att hänga upp i fönstret. 😁
(null)
Min frukost dryck. Te med mjölk o honung. Lent för halsen och gott för själen. 
Nu ska jag nog ta en värktablett för huvudvärken. Så jag kan sätta min familj i jobb 😄😄
Vi ska även vecko handla idag. Så det är mycket som ska hinnas med och orkas med förstås. 
Trevlig första advent! 🕯

Kommentera här: