Inte som jag planerat

Jag hade ju som sagt tänkt slänga mig i sängen när jag kom hem, men det gick inte alls.
Lina o Enzo kom o mötte mig efter jobbet så jag hade sällskap vilket var trevligt. Gick förbi crt för att väga monstret. Då är det 2 män, varav den ena är så onykter så han knappt kan stå upp. Han hade visst ramlat tidigare för han var blodig i ansiktet. En bil hade stannat men de avböjde hjälp.
När vi kommer ut från crt så har han ramlat igen o nu är det en kvinna med hund som hjälper till med att hålla i mannens cykel. Han drar killen som är onykter till en bänk, springer o hämtar påsen med dricka o sen tar cykeln.
Det känns så olustigt såna situationer. Nu var det ju andra människor som hjälpte till o då gjorde inte vi det men det känns inte bra att inte hjälpa till. Tycker samtidigt synd om dessa människor för att i nästa stund känna irritation över att det gått så långt. Nej usch. Jag är otroligt glad över att vi inte har ett sådant beroende i familjen.

Blev fredagsmys med taco till middag idag. Jag började få migrän innan maten så jag tog en eeze o vilade medans Lina fixade maten o grabbarna fixade grönsakerna. Lyxigt. Huvudvärken gick över som tur var men jag känner att den ligger o lurar runt hörnet...

I morgon är det jobb igen. Jag gillar inte mina jobbhelger, men måste ju få ihop pengar till allt. Hoppas o tror fortfarande på att vinna... Tänk vilken lycka!!!! Tur jag har lätt för att drömma mig bort når allt bara blir för mycket...


1 Allra käraste syster:

skriven

Stackare som både har migrän och jobbhelg!
Jag håller med dig, väntar också på den där vinsten och sen bara göra det som jag mår bra av (hmm nu har jag ju iaf inte jobbet som hänger över mig)
Då kanske jag träffar på din dotter imorrn.
Ha en skön helg!
PUSS

Kommentera här: