😱😹

Dagen har varit bra idag fastĂ€n det var helt vitt pĂ„ backen igen. Snö Ă€r helt ok men slask Nej tack. 
Kom hem o fixa klÀderna som skulle till tvÀttstugan. Typ 15:45 sÄ kollar jag efter blippern till tvÀttstugan. (Bara en som gÄr dit)
Hittar den inte. Letar och frĂ„gar killarna.  Troligen har jocke tagit den med sig.  Ringer och messar honom men inget svar.
Jag blir galet arg.
Ringer dĂ„ hans kompis. FĂ„r till slut prata med ungen och ber honom komma hem NU. 
Han messar att vi ska mötas vid tvÀttstugan. Ok bra tÀnker jag. Försöker ringa för att kolla hur lÀnge det dröjer innan han Àr dÀr men fÄr inget svar och han svarar inte nÀr jag ringer..
GĂ„r ut och fĂ„r vĂ€nta i kanske 10 min ute och jag fryser som sjutton.... 
Var jag glad????? Hm NEJ!!!
Jag hinner dÄ bara tvÀtta 2 maskiner och inte 3 som jag planerat.....

Sen kommer det dÄ fram att en nyckelknippa med blippern Àr borta...
Är det nĂ„gon som sagt det????? 
Varken jag eller Thomas har ju nycklar med oss utan det e grabbarna som kommer hem före sÄ dÄ har de blipper o nyckel.
Det vÀrsta Àr ju att den hÀr nyckelknippan varit borta i ca en vecka.....
Jag blir sÄ jÀkla arg.
Hade han sagt det med en gÄng sÄ hade vi haft en chans att hitta den Om den Àr tappad utomhus. Men nu.....en vecka senare. .
Ungen har ju varit överallt för sjutton.  Hur i hela vĂ€rlden ska man ens börja leta...
SÄnt slarv. Det Àr bland det vÀrsta jag vet.
En olycka att du förlorar nycklarna, det kan hÀnda vem som helst. Men att du inte sÀger det till nÄgon..... sÄ jÀkla dumt.
Min vy pÄ vÀg till bussen...

En positiv grej hÀnde pÄ vÀg hem ÀndÄ.
Jag stÄr vid busshÄllplatsen. NÄgra barn frÄn "min" klass kommer och kramar om mig och sÀger hej dÄ.
En manlig lÀrare kommer fram och pratar. Han sÀger bla: Jag ser att barnen tycker om dig. Hur gör du????
Ha ha jag blir full i skratt. 
Det komiska Ă€r att jag vet att dagen innan sĂ„ skickade denna lĂ€rare ut en hel klass för de störde,  enligt honom. 
Alla mÀnniskor Àr olika! !
Sen under buss resan sĂ„ pratar vi mer och jag fĂ„r dĂ„ reda pĂ„ att han Ă€r van att undervisa högstadiet o gymnasiet. Han har aldrig haft en 4:a eller 5:a. Ha ha 
Inte sÄ konstigt dÄ att han tyckte det var jobbigt och skickade ut dem alla. De Àr ju fortfarande "smÄ" och har lite andra premisser jÀmfört med högstadiet. Kan inte stÀlla lika krav osv..
Jaja. SÄ Àr det. Jag blev ÀndÄ glad.
Jag vet att barnen tycker och mig. Jag tycker om dem ocksĂ„. Fast ibland skulle jag vilja strypa nĂ„gra av dem ocksĂ„..😈😈 He he 
Dessa smĂ„ monster Ă€r riktiga glĂ€dje spridare. Jag har tyvĂ€rr inte kunnat ta emot det frĂ„n dem idag. Har funnits för mycket ilska för det.  Men i morgon och i helgen.  DĂ„ Ă€r jag vĂ€ldigt mottaglig för deras glĂ€dje och tillgivenhet....
Hoppas jag iallafall😆😆😆
1 Lina:

skriven

Tur att du fÄr komma ivÀg lite idag dÄ :)

Svar: 😊
♄♄♄♄♄♄

Kommentera hÀr: